Tilbage til skolen

I de snart 25 år jeg har arbejdet som familievejleder har jeg mødt børn der ikke har været i skole i længere tid. Nogle af de børn jeg har mødt, har ikke været i skole i flere år og har levet isoleret lige så længe. Disse børn er truet, de lever i en konstant frygt for omverdens krav og samtidigt er de udsat for at blive tabt af systemet.

Der kan være forskellige årsager til at barnet har opgivet at gå i skole.

I nogle familier oplever vi en mere afslappet kultur i forhold til at passe sin skole, her er det anerkendt at blive hjemme fra skole, selvom der går 1 uge, 1 måned, 1 år eller mere.

I langt de fleste familier oplever forældrene dog en stor ulykkelighed over at de ikke formår at støtte barnet til at komme i skole.

Jeg oplever ofte at de børn jeg møder, der har opgivet at komme i skole har en diagnose, dette kan være Autisme, ADHD, OCD, svær angst og en PDA-profil.

Der er mange forskellige årsager til at barnet opgiver at gå i skole, ring for en uforpligtende samtale, så kan vi sammen vurdere om tilbage til skolen er det rette tilbud.

OBS!! Online forløb

Jeg har i mine seneste snart 25 år, set hvor meget det kan kræve af både den enkelte familile, men også den unge/barnet at få familievejledere og behandlere ind i hjemmet.

Jeg ser også hvor stort behovet er for vores hjælp ude i familierne, og hvor meget kommunerne gør for at sende den rette hjælp.

Den rette hjælp kan have store omkostninger, økonomisk for kommunerne, og ressourcemæssigt for familierne og deres barn/unge.

Dé udfordringer ønsker jeg at påvirke og ihvertfald gøre mit for at løfte og forbedre, sådan at flere børn og unge, fra hele landet, kan få den rette hjælp, uden overforbrug af ressourcer.

Så mine forløb omkring familiebehandling, Tilbage til skolen forløb, Angstbehandling, samt forløb for transkønnede børn og unge ramt af autisme, kan alle skabes som online forløb med ét eller flere fysiske møder ved behov.

Læs mere om hvad det indebærer lige her:

Lad os gøre noget

Jeg er klar til at hjælpe de børn og unge derude der har brug for mig.

Kontakt mig endelig:
E-mail: sanne@sannegramkow.dk