Udbrændthed hos forældre

Dette tilbud er til forældre der er udbrændte pga. særlige omstændigheder. Det kan være forældre der har et barn med særlige behov, skoleværing, angst eller en anden udfordring.

Jeg tilbyder en kombination af workshops og individuelle forløb. Hvis der er tale om en familie med særligt mange udfordringer, er der mulighed for at tilkøbe klippekort.

Meget mere end en workshop

Familier er individuelle, de står med mange af de samme problematikker, men de står også med helt forskellige historier og behov. Forældre kommer med hver deres barndom og vidt forskellige traume som de ubevidst, giver videre til deres børn.

Jeg har gennem mange år mødt forældre med vidt forskellige behov og ved af erfaring, at for at kunne støtte og hjælpe forældrene bedst muligt, er vi nødt til at arbejde med dem individuelt.

Igennem mange år har jeg udbudt kurser og workshops for forældre, der er udbrændte og har erfaret, at det at møde andre forældre i samme situation giver en ubeskrivelig oplevelse af samhørighed, forståelse og kamp gejst. Mange forældre fortæller efterfølgende, at det var en kæmpe lettelse at møde andre forældre i samme situation.

Jeg har nu sammensat de bedste teknikker fra de individuelle forløb, jeg har haft med forældre og de bedste gennemprøvet gruppe forløb, omkring udbrændthed til forældre.

Workshop # 1

Workshop nr. 1 omhandler udbrændthed og hvordan man som forældre bliver opmærksom på hvad der sker i hjernen/kroppen og sindet ved udbrændthed.

De forældre der har lyst, får mulighed for at fortælle om deres egen familie og deres barn, det er så vigtigt at gøre barnet levende i fortællingen og på den måde vise respekt for barnet og familien.

Imellem de 3 workshops vil de individuelle forløb blive tilbudt, alle forældre bliver tilbudt at de individuelle forløb foregår i Holbæk eller online. Hver forældre bliver tilbudt 3 møder af 1 ½ times varighed.

Workshop # 2

Workshop nr. 2 omhandler sorgen, det handler om den sorg mange forældre mærker over tabet af det raske barn, den drøm de havde omkring kernefamilien.

Der er mange forældre der føler skyld og skam over deres sorg, hvordan kan de have sorg over at få et barn? Det at opleve en sorg som der ikke bliver taget hånd om, kan føre til udbrændthed, depression og angst, derfor er sorgen så vigtigt et emne.

Vi kommer til at beskæftige os med at gøre forældrenes ubevidste sorg bevidst, på den måde kan den transformeres til et livsvilkår som forældrene, bliver i stand til at leve med.

Workshop # 3

Workshop nr. 3 omhandler familie, relationer og netværk, mange forældre oplever manglende forståelse fra netværk og familie.

Nogle forældre har helt eller delvist droppet vigtige relationer i deres liv, fordi det er blevet for svært at være i relationen med deres barn med særlige behov.

Det praktiske

De 3 workshops bliver afholdt i Holbæk centrum, der er 4 – 6 deltagere på hvert forløb.

Hvis en kommune vælger at købe et helt workshop forløb med 6 deltager, er der mulighed for en særlig aftale om afholdelse i den pågældende kommune.
Pris pr. person for 3 workshops og 3 individuelle forløb.  5900 kr.

Kontakt mig endelig for et skriftligt tilbud. Du kan skrive til  mig på: sanne@gramkow.info

www.sannegramkow.dk